::.Da' Sweet Friend Follows.::

Monday, November 30, 2009

Lewat ini ku rasakan Kasih kian ku dambakan
Resah hati yang ku pendam Pada takdir dan harapan
Detik waktu dan suratan Siapa tahu ketentuan
Ku mencari cahayanya Dalam bayang kegelapan

Bahang Nur Kasih di Malaysia sudah sedikit berakhir, namun bagi saya di sini baru lepas bersedihan menonton (kesaorangan) episod akhir kisah tersebut. Sekalipun saya sudahpun membaca sinopsis penuh rancangan ini, namun menonton jalan ceritanya beserta cinematographynya yang super duper superb, mampu merangsang manik2 jernih gugur dari celah kelopak mata..T____T



nak edisi penuh yang cepat lagi laju, cuba tengok dari sini, drama nur kasih. entah kenapa, saya rasa sayu sangat tengok episod akhir nih. setiap babak menyayat hati. tahniah saya ucapkan buat krew nur kasih bermula dari penerbit, pengarah, pelakon, make up artis dan semuanyalah. congrats to all of you.

okey, tamat sudah catatan untuk nur kasih. entri ini saya tulis untuk kisah aidil adha saya dan suami di perantauan. tidak banyak kisahnya, cuma sedikit sebanyak perkongsian silaturrahmi dengan saudara islami malizi yang ada di sini. kunjungan dari rumah ke rumah. tapi setakat nih saya berkunjung dua rumah aje. ramai juga yang tiada di riyadh nih, lantaran mereka ke mekah menunaikan fardhu haji.

bermula sehari sebelum raya, kami ke rumah pak man dan keluarga membantu menyiapkan hidangan hari raya esoknya. majornya, kami membantu mencucuk daging dan ayam untuk dibuat satay. pada hari kejadian, seawal jam 5.45 pagi mr.soulmate telah pun keluar solat aidil adha bersama rakan sekerjanya. saya tidak turut serta kerana bimbang keadaan di tempat baru. seusai solat aidiladha, teknologi memainkan peranan mendekatkan kami yang kejauhan dengan tanah rantau dipagi hari raya.

kemudian, kami membanting tulang di rumah pak man lagi membakar satay pula dan menyediakan segala hidangan untuk jamuan tetamu yang bakal hadir. seusai solat zohor, tetamu pun sampai. dikalangan tetamu yang hadir ada dari rakan-rakan senegara dan rakan-rakan dari kedutaan brunei. cukuplah sekadar memeriahkan hari raya, kami berkongsi-kongsi cerita dan beramah mesra.




[yang mr.soulmate dukung itu, azimah zahrah yang ditainggalkan ayah dan bondanya kerna menunaikan haji dimekah. auntie tuti dari brunei menjaadi baby sitternye]

hari berikutnya, hari sabtu kami tiada ke mana-mana, cuma duduk berdua di apartment (sewaan) bercinta. eheh. hari ahadnya pula ke rumah seorang lagi teman sekerja mr.soulmate atas jemputan makan tengahari sempena aidil adha. pulang dari rumahnya, sempat berjalan-jalan dan menjamu mata di al faisaliyah mall, riyadh.


[tempat mainan kanak-kanak di al faisaliyah mall, riyadh]

setakat sekarang nih, tak banyak tempat yang dapat kami lawati atas keterbatasan kami untuk berjalan. kami belum punyai kenderaan sendiri,yet kami juga belum tahu selok belok jalan dan tempat menarik yang ada di sini. meskipun cuti yang berbaki masih panjang, namun untuk memanfaatkannya sebaik mungkin, ada keterbatasan yang diluar bidang kuasa kami untuk menghalangnya T__________T.

sekian, ilalliqa' maasalamah


3 comments:

Anonymous said...

I always motivated by you, your thoughts and attitude, again, appreciate for this nice post.

- Norman

ila nursalida said...

norman: thanks for that..tapi sedikit pelik, kenapa motivated n appreciated? for what...and did we know each other?

Anonymous said...

I really like your blog and i really appreciate the excellent quality content you are posting here for free for your online readers. thanks peace sandro