::.Da' Sweet Friend Follows.::

Tuesday, July 28, 2009

birthday july-ians

anak-anak kecil tidak pandai menipu
cakapnya jujur selalu
~ust hasrizal~




apau nak kek besar gadang macam dhiya' warna pink

idea datang dari si kecil comel ini. si kecil yang baru mengenal makna hidup. dua bulan lalu, kami bersama dalam keraian meraikan hari lahir tahun pertama cucu sulung abah. bertitik tolak dari situ, pada bulan ini, si kecil ini demand majlis sebegitu serupa untuk hari lahirnya. itu je yang diminta untuk hari lahir. kek besar.

[dari kiri atas; choc moist kek by ucu, my orange cake and pulut kuning by kak long]


[dari kiri bawah; kuah mee jawa by ucu, satay by itam n maktam and my hand made laksa johor~courtesy recipe dari mummy~]


seperti yang dijanji, pastinya keraian ini dipenuhi dengan makan makan dan makanan yang sedap juga lazat sekali.yang pasti semua buat sendiri.

keraian ini meraikan kelahiran 7 orang. bermula dengan yang paling tua seumur negara merdeka, pakcik saya which called ayin ( kanan bawah dalam gambar) juga semuda Apau 3thn. the rest are, me my self, ucu n her hubby, aidil hasani dan aqilah.

gathering kali ini disertai oleh family mama saya. jarang mereka bersama dalam keramaian. seronok sangat bila mereka turut serta. kanak-kanak ini semua dari keluarga mama (read: mama panggilan kepada makcik yang sulung. mummy makcik kedua. ibu flet untuk makcik ketiga. ibu atau umi khas untuk bonda kandung saya)


yang sedang mengipas satay itulah mama saya. disusuli dengan anaknya k.intan dan cucunya ayesha. juga yg si kecil tudung hijau itu, ain dan sebelahnya picha (cucu mama juga). cicit atuk saya. di tangan atuk juga cicitnya. cucu sulung abah saya.

faces during the event. layan jelah

setiap kali ade event, kami mesti menceriakan kanak-kanak. aka lepas gian sebagai kanak-kanak. games yg dijalankan adalah games yang kitorang selalu main waktu kecik-kecik dulu. contoh lat ta li lat lai li tamplong. police sentry (best waktu ushu eii ade tishuu tu jer...hehheh)

ataupun pong pong along. ataupun enjit-enjit semut. atau pun jan jan jale jale itik jale ayam

itu dia...faces keriangan kami berkeluarga
semoga apau ceria gembira dan suke...
~abes~

ps: mr.soulmate sudah pun mendapat arahan keberangkatan. perhaps, this was my last gathering with the lovely. kami sudah mula menghitung hari dan membuat persiapan segera. at least in 3 weeks time.



No comments: