::.Da' Sweet Friend Follows.::

Tuesday, March 30, 2010

happy birthday lovely

Because time itself is like a spiral, something special happens on your birthday each year; The same energy that God invested in you at birth is present once again


dalam diam tak diam, hari ini sudah hampir hari terakhir bulan Mac. hari hampir terakhir dalam bulan Mac ini hari lahir sahabat sekolah rendah agama saya, lawyer hebat mom-to-be, blogger hebat dari Johor kelahiran Pulau Pinang. Marliza Yanti she is. wishing you happy birthday yang ke 28 semoga panjang umur dalam penuh berkat.
apa perlunya panjang umur kalau tiada berkat dari Allah. apa perlunya hidup yang lama kalau masih terus dalam dosa. apa perlunya banyak masa di dunia, sedang Allah sepertinya murka. hidup ini tiada maknanya panjang umur selama seratus tahun, jika sisa hidup berbaki itu hanya buat susah melepasi titian sirat kan.



[pic courtesy, my sister~.:syahida]

empat hari lepas, tanggal 26 Mac 2010 hari lahir ayahanda yang sangat dicintai itu. berada terpisah lautan ini, membuatkan saya rasa sayu tidak dapat memeluk erat tubuh hangatnya untuk usia 57 tahun itu. alhamdulillah atas pertambahan nikmat usia dalam iman yang Allah kurniakan buat abah. sekalipun abah sedang diuji dengan tahap kesihatan yang rendah, namun syukur kerana abah masih mampu menghirup udara segar setiap hari, masih mampu membaca butir kalimat Tuhan, masih mampu mengalun zikir dan masih mampu berdiri di saf solat di masjid-masjid. Alhamdulillah.
buat abah yang saya cintai, wang ringgit atau harta benda tidak mampu dan tidak akan cukup untuk saya hadiahkan buat hari lahir abah. dan saya juga tahu tidak penting bagi abah segalanya yang berupa bentuk sebegitu. saya cuma mampu dengan kesempatan mendoakan abah di hadapan pintu rumah paling suci di dunia ~multazam~ sebagai hadiah paling istimewa dari saya buat abah di hari lahirnya dalam keberkatan penghulu segala hari, Jumaat yang lalu. saya doakan abah panjang umur dalam keberkatan, dalam kesejahteraan dan dalam lindungan rahmat ilahi selamanya di dunia dan di akhirat. Ameen.

6 comments:

Marliza Radzi said...

Terima kasih, sahabat :)

ila nursalida said...

marliza: sama-sama, semoga murah rezeki kamu, ameen

ilasya said...

ucu sponser yong tau fu sabtu baru ni celebrate besday abah..mulenye jumaat tu nk gi mkn,tapi abah ade klas tafsir lpeas maghrib..

ila nursalida said...

ko dah balik ke makcik?

perantau.tt said...

heheh apa hadiah yang dikirimkan ke msia? :)

ila nursalida said...

tuan perantau tt: hadiah ke malaysia? hanya doa yang tulus dari pintu paling suci di dunia...