::.Da' Sweet Friend Follows.::

Thursday, May 28, 2009

baik,baiklah...

Sabda Nabi Muhammad s.a.w. bermaksud;
"Barangsiapa yang amalannya hari ini lebih baik dari semalam, dia adalah orang yang beruntung.
Barangsiapa yang amalannya hari ini samadengan yang semalam, dia adalah orang yang rugi.
Dan barangsiapa yang amalannya hari ini lebih buruk dari hari semalam, dia tergolong orang yang dilaknat Allah s.w.t."

Tak baik.
Alhamdulillah, hari ini hari saya adalah lebih baik dari semalam. Tamaulah jadi golongan yang dilaknat lagi sebab semalam dan hari-hari sebelumnya, waktu pagi saya kurang bermanfaat. selepas menghantar suami pergi bekerja (sampai depan pintu), saya mula berbaringan sambil menonton hot fm selang seli dengan tazkirah pagi di tv9 dan mhi di tv3. kemudian pabila saya rasa keletihan (see, melepak pun letih), lalu saya tidur. saya bangun semula hanya untuk sarapan dan mandi kemudian menonton semula. sekalipun tiada rancangan yang agak menarik (read:tiada astro diteratak indah saya), televisyen tetap terpasang. sambil itu melayan blog rakan-rakan dan chatting dengan ym buddies. cuma petang saya agak efektif dengan kerja2 seperti, cooking, baking or cleaning the house. itu jelah...

Baik.
okey, hari ini adalah baik kerana saya tidak lagi tidur selepas menonton pagi. saya tidak lagi mandi lambat. berbaringan sebentar, (masih suka baring, whateverlah...) kemudian bersiap ala kadar, keluar rumah. menuju ke seberang jalan besar (main road) dengan berjalan kaki sambil menghirup udara segar, membeli surat khabar dan sebungkus nasi lemak berlaukkan sotong. banyaknye kenderaan di pagi hari ini, hingga menyebabkan saya merasa gerun untuk melintas jalan itu.o h, terlupa minta izin, lantas saya text suami memaklumkan keadaan saya yang telah keluar lari dari rumah mengambil angin. suami terus menghubungi dan menasihati agar berhati-hati ketika melintas jalan dan jaga-jaga tas tangan. ya, baiklah suami. sepertinya dia tahu saya sedang gerun melintasi jalan yang sangat sibuk itu.



Lebih Baik.
impaknya, menjadi lebih baik bagi saya membaca di pagi hari. surat khabar orang putih oke!(the star
namenye), sile biar saya kagum sendiri kerana saya jarang sangat baca surat khabar selain bahasa yang mudah saya fahami itu. tetapi demi latihan yang baik untuk diri, sile support saya dengan sokongan moral yang membina. ya, terima kasih atas sokongan anda. kemudiannya saya bersarapan, doing laundry, terakhirnya baru saya berbloging dan blog hoping dan bergossiping berchatting dengan rakan mengucapkan selamat pagi dan wish them good luck for the day!

waaaa... waaaa... sile jangan saiko dengan unemployed surirumah seperti saya. berada di rumah seorangan, dan buat apa yang dia suka sendirian dan ikut kepala hotak dia sesedap oren! okey, doakan saya yang lebih baik lagi untuk esok, k!

No comments: