::.Da' Sweet Friend Follows.::

Wednesday, July 7, 2010

mahu balas dendam?

Jika kejahatan dibalas dengan kejahatan
itu adalah dendam



kadangkala hati ini sedikit kaca. remuk jadi banyak. mulalah nak menyumpah-nyumpah berfikiran negative dalam hati dan stress tak pasal-pasal. selalunya sebabnya kecil sangat. basically it was because tidak mendapat balasan yang seperti dalam expectation. kecil sangat masalah saya ini. tetapi brain cell saya selalu membesar-besarkannya.

suami pernah kata saya kalah sebelum berperang. memula pelik juaga, tapi bila fikir semula ada benarnya. saya kalah pada emosi dan negative thinking yang dibina sendiri di sebahagian tempat dalam otak saya. benda tuh memang macam ada dari sejak dulu. contoh, saya mempunyai persepsi buruk terhadap seseorang sebelum orang tersebut menyuarakannya. sedangkan barangkali orang itu far way better than apa yang saya fikirkan. paling ketara ialah apabila conversation yang selalunya hangat ataupun hebat tiba-tiba jadi dingin. saya selalu fikir ini salah saya. salah cakap atau orang sudah mula tidak suka atau sudah mula merasakan saya seperti tiada apa lagi kepentingan untuk beramah mesra. in fact, mungkin dia sibuk atau tiada masa lapang atau mungkin juga apa sahajalah hanya dia yang tahu.

tiba-tiba dalam keresahan hati yang tidak tahu hujung pangkalnya itu, saya sampai di blog saudara ini, yang memberi sebuah damai di hati. dengan ayat quran yang dilampirkan di situ, serta kata-kata comel yang dititipkan bersamanya seperti di bawah nih;




ya hati yang remuk ini harus diserahkan kepada Tuhan agar ianya sembuh kembali. bukan dibiar belayar tanpa haluan lantas memikirkan benda-benda yang tidak ketahuan. yang lebih membawa kepada rasa hitam, gelap dan tidak bersinar.

ilalliqa' maasalamah

3 comments:

Lady said...

that explains y sekanrang ni makin "sunyi" eh... :)
jangan pk banyak2 sangat na.. semoga beroleh kegembiraan selalu..

:)

Anonymous said...

ceria2 selalu ila.smileeeeeeee ;)

-hanan-

ila nursalida said...

lady bie: it is sikit2 ade kene mengena gak, ntahlah dok jauh nih hati cepat beno sensitipnyer

hanan: ^.________________.^ this is my big smile for u