::.Da' Sweet Friend Follows.::

Tuesday, May 18, 2010

happy birthday ibu


dalam berjuta bintang berkelipan kau bagaikan kejora
antara ribuan mata menikam takkan ku biarkan kau tenggelam
di dalam jaga ku tercari-cari di dalam tidur termimpi-mimpi

sudah genap setengah tahun saya di sini. tulah kekdang dalam mimpi teringatkan ibu. dalam sedar pun teringatkan ibu. sms jualah pengubat rindu. dalam genap 6 bulan di sini, ibu pula sudah genap 56 tahun pada hari ini.


bertambah lagi usia ibu. saya tiada apa yang dapat nak diharapkan melainkan agar ibu terus mendapat berkat dalam kehidupannya. terus dipandang mulia oleh Allah. terus diangkat martabatnya setaraf dengan hamba-hamba kesayangan Pencipta. moga-moga segala usaha keras ibu bersengkang mata membesarkan anak-anak, berhempas pulas tenaga mencari rezeki untuk anak-anak dan keluarga mendapat balasan setimpal di sisi Allah taala.

saya juga berdoa agar menjadi anak yang solehah lantas doa saya diterima sebagai amalan yang berterusan untuk kredit ibu di bawa ke alam satu lagi nanti. bila dah berjauhan dengan ibu baru rasa dan teringat-ingat kenangan lalu bersama ibu. ibu tidak punya personaliti yang sama dengan abah. totally different. kalau abah selalu memberi kesan dengan kata-kata, ibu memberi kesan dengan perbuatan. dia tak selalu cakap 'i love u' macam abah, tapi dia selalu buat apa yang saya nak. dia selalu sediakan keperluan yang secukupnya bila saya memerlukan.

enough said, saya tak boleh cakap banyak dah.
HAPPY BIRTHDAY TO IBU...


No comments: