::.Da' Sweet Friend Follows.::

Tuesday, October 6, 2009

catatan lebaran

Selamat Hari Lebaran
Minal Aidin Wal faizin
Mari Bersalam-salaman

Saling Bermaaf-maafan


Kita Berkumpul Semua

Bersama Sanak Saudara

Tak Lupa Kawan Semua
Jumpa Di Hari Bahagia

lama tiada update kan. sedikit sibuk dengan kekangan waktu sempena aidilfitri. kisah aidilfitri bermula pada hari raya pertama bersama keluarga mentua di pagi harinya. menjelang tengahari berarak pula ke rumah ayah bonda. adik beradik dan saudara mara sedang menunggu di sana. sebagai rekod, di hari raya pertama mr soulmate standby as officer incharge. tapi mujurlah tiada kes, jadi kami menjalankan aktiviti lebaran dengan riang ria. di rumah mentua, untuk julung kalinya sejak kehadiran saya dalam keluarga ini, kami merakamkan gambar kenangan bersama-sama. sementelah semua telah ada berkumpul berhari raya bersama bonda.



seterusnya di hari raya kedua dan ketiga saya dan suami mengikuti rombongan keluarga mentua yang telah sedia di melaka menziarah sanak saudara di sana. bertemu dengan ahli keluarga sekitar ayer itam, muar, tampin dan tanjung kling.

hari ke empat giliran kami pula menerima tetamu. tetamu pertama ke teratak indah kami pastinya keluarga dari pihak saya. hidangan tengahari tersedia untuk para tamu tersayang. paling seronok, hidangan nasi kepal dari itam. melihat cara membuatnya, mungkin ada yang hilang selera. tapi bagi kami, keenakannya tiada tandingan. bak kata orang, hasil air tangan..yummm lazat amat!. sampai 3 kali saya tanak nasi. it's so much fun. kemudian kami berangkat pula ke rumah ucu di kepong.





catatan di hari kelima, kami ke shah alam rumah mummy. hidangan nasi ayam resepi asli keluarga, sangat menambat selera hidangan tengahari yang dinikmati awal petang. kemudiannya disambung pula dinner dengan dish istimewa bagi saya, sambal ikan sardin. selesai makan malam, saya, soulmate dan bonda berangkat ke ipoh menziarah keluarga di sana. raya ke enam, kami di rumah ibu saudara saya di chemor menyambut kehadiran cucu barunya, anak kepada sepupu saya. syukur alhamdulilah. lebaran ke tujuh adalah catatan perjalanan sekitar saudara mara di perak termasuk rumah abang ngah, ayah ngah, dan saudara mara ibu di parit.

lebaran seterusnya, mencatatkan siries kunjungan dan berbalas kunjungan ke halaman sanak saudara dan sahabat handai lainnya. lebaran kali ini adalah bermakna setanding lebaran tahun yang lain-lainnya. setiap satunya tersemat memori dan kenangan terindah. mungkin atau tidak akan jumpa lagi tahun hadapan? insyaAllah.

and now, the date was officially confirmed, will be busy till then, will be tersedih till the moment it passed by...:(

No comments: