::.Da' Sweet Friend Follows.::

Tuesday, May 19, 2009

separa lega

if there's something that you are dreaming of
then may it all come true because
you deserve it all

semalam 18 mei 2009, hari lahir ibu saya. boleh dikatakan mei adalah hari untuk segala hari bagi ibu saya. 12 mei setiap tahun adalah hari jururawat. ibu saya telah pun bersara dari jabatan kerajaan itu setelah sekian lama berkhidmat. tentu ibu sedih, sudah tidak bekerja lagi. tapi abah pasti gembira kerana isteri sentiasa di sisi. untuk rekod, frekuensi ibu berada di rumah berbanding abah, adalah kurang. abah lebih selalu bersama kami. tuntutan kerjaya ibu memberikannya lebih masa di luar rumah dari dalam rumah. kini, persaraan (dengan hadiah yang banyak; to name few: hand bags, watch, baju dsb) mungkin menggembirakan hati secara physical dan material, tapi secara emotional (to have social frens and collective work) mungkin menyedihkan. hati ibu, tak siapa tahu. penumpuan kini boleh dilebihkan untuk keluarga. sekalipun anak-anak sudah semuanya growing older (ish, kitorang dah tue ke, hehe...)tapi ade cucu pula sekarang ini (not from mine, my bro la...). mei juga adalah hari ibu. pasti ibu gembira di bulan mei. wish and wihes for her.


sempena hari lahir ibu semalam, saya pulang ke teratak kedua ayahbonda, sementara menunggu kepulangan mr.soulmate. menyambutnya tanpa specific event, cuma dengan keberadaan saya bersama ibu, dengan harapan ibu gembira. juga dengan sedikit pemberian kecil yang saya pasti tidak dapat membalas segala jerit perih ibu membesarkan dan mengasuh.

bercerita sedikit tentang perkembangan diri kepada orang tua. melaporkan tentang stage pembelajaran sekarang. thesis telah dihantar untuk penilaian penilai kedua. comprehensive exam (read: yang 8 subjek compress jadi 2 paper tu) rasanya seperti lulus. abah menyambut; "kenapa rasa-rasa je? tak sure ke dapat result ape?" saya membalas; "yuran belom bayar, jadi result kene block" abah lantas memberi arahan kepada adik, "masukkan duit untuk akak bayar yuran" uuu yes! terima kasih abah.


comprehensive exam saya itu cuma regard as pass and fail sahaja. alhamdulillah, saya lulus di situ. untuk thesis saya (read: directed research practicum) masih incomplete. jadi markah belum release lagi. tapi so far saya boleh bernafas separa kelegaan (read: belum sepenuhnya lega, kerana masih diperingkat penilaian lagi).

cuma sekarang, saya sedang menanti penuh debar tentang any outcoming berkenaan thesis ini. harap semuanya lancar dan tiada major changes perlu dibuat. juga, saya boleh berfoya-foya (dalam erti kata: buat apa sahaja such as membuang masa, layan blog semua orang, tengok tv, layan movie dan melepak kemalasan) lantas melepaskan segala tekanan selama ini. namun, saya hanya boleh bernafas separa kelegaan setakat ini T___T;
~**tada;sampai nanti jumpa lagi**~

No comments: