::.Da' Sweet Friend Follows.::

Saturday, April 18, 2009

pasrah menanti kepulangan

things happen on God wills

sebetulnya sekarang sepatutnya saya di ipoh, perak. saudara saya melangsungkan perkahwinan di tambun. namun, saya masih lagi di teratak indah yang dipinjamkan oleh bonda saya. lantaran suami saya masih di pejabat hari ini. urusan kerjaya yang tidak dapat dielakkan mendahului sanak saudara dan keluarga. sekalipun umum (refer to teman-teman saya) mengetahui saya sedang dalam mood peperiksaan, namun niat saya untuk bersama kaum keluarga dan sanak saudara dari pihak sebelah ibu saya tidak menjadi penghalang.



dengan segala rasa dan penuh penantian saya menanti kepulangan mr.soulmate. agar nantinya akan kami segerakan keberangkatan ke sana. begitulah adat orang makan gaji, tuntutan kerja mengatasi kasih sayang keluarga. demi tugasan untuk negara, apa sahaja mampu dan rela mereka korbankan. walau dalam pedih, walau dalam berat hati, saya terpaksa menerima keputusan soulmate menangguhkan perjalanan yang dijadualkan semalam. saya tahu dan saya sedar perkara ini terjadi adalah sebagai ujian dalam menguji kesabaran saya. jika ikutkan rasa hati, ingin saya pergi kepangkuan sanak saudara di sana sendirian. tetapi atas dasar kasihkan lelaki ini, tidak sampai rasa hati saya meninggalkannya pulang kepenatan bersendirian. kalau bukan saya tempat dia untuk mengadu penat lelah dan sakit pening siapa lagi? kalau bukan saya insan yang memahami serta mengerti tugasan berat yang digalas di atas bahunya, siapa lagi?



dalam usaha saya membentuk aura minda positif, saya mencuba melihat setiap kejadian yang berlaku dari sudut manisnya instead of dari sudut kepahitan ianya berlaku. dalam konteks cerita hari ini, saya masih ada punya ruang masa untuk mengulangkaji, saya juga punya sedikit lebihan masa untuk mengurus teratak indah ibu saya ini. saya juga mampu memberi penumpuan dan persediaan untuk beberapa perkara. saya harus lupakan janji yang dibuat untuk pulang awal, harus lupakan keseronokan bersama keluarga. yang pentingnya, saya bukan tidak akan pergi langsung, cumanya saya dijadualkan tiba lewat dari rancangan asalnya. aura positif minda saya juga memberitahu, saya cuma lewat, bukannya never will be arrive kan...moreover, majlis resepsi bagi pihak sepupu saya yang lelaki ini adalah esok (ahad), bukannya hari ini (sabtu)! jadi minda saya berkata, senyum dan cerialah...:)

buat sepupu saya yang mesra dengan panggilan nyah a.k.a CA'A, tahniah on ur wedding.
Selamat Pengantin Baru

No comments: