::.Da' Sweet Friend Follows.::

Wednesday, July 20, 2011

29 kali

Dan Dia lah yang menidurkan kamu pada waktu malam, dan mengetahui apa yang kamu kerjakan pada siang hari; kemudian Ia bangunkan kamu (dari tidur) padanya, untuk disempurnakan ajal (masa umur kamu) yang telah ditetapkan. Kemudian kepadaNyalah tempat kamu kembali, kemudian Ia menyatakan kepada kamu apa yang kamu lakukan
- Al ana'm, 60


29 kali tarikh yang sama telah berulang dalam hidup. tiada satu tahun pun dalam lipatan sejarah 29 tahun sejak detik 17 Julai yang lalu adalah mengecewakan saya. semuanya berlalu dengan gembira. setiap malam ditidurkan dan dibangunkan semula di pagi indah oleh yang Maha Pencipta tanpa gagal memberi bahagia. untuk nikmat 29 tahun ini, terima kasih lagi Ya Tuhan.

terima kasih kerana menjadikan kehidupan ini serba tidak sempurna lantas aku bisa berusaha menjadikan segalanya lebih baik dari biasa. terima kasih kerana menjadikan kehidupan ini penuh liku lantas aku bisa lebih berhati-hati dan teliti dalam setiap perkara yang membuatkan aku belajar menjadi lebih 'manusia'. terima kasih juga mencipta semua insan hebat sebagai peneman aku selama 29 tahun di dunia. kau kurniakanlah sejahtera buat mereka yang telah selama ini menyumbang sepenuh daya untuk kelangsungan hidupku di bumi ini. Ya Allah, hanya satu yang aku pinta, andai kau akhirkan riwayat hidupku hanya setakat 29 tahun mengecap nikmat dunia, jadikanlah segala amalanku yang selama ini adalah dalam lindungan rahman dan payung rahmat Mu, InsyaAllah....

No comments: