::.Da' Sweet Friend Follows.::

Sunday, September 5, 2010

menjelang

berhati-hati di jalan raya
semoga anda selamat tiba

kawan-kawan di 'buku muka' ramai yang memberitakan masing-masing sudah pulang ke kampung halaman. rakan-rakan seperjuangan di sini juga, ramai yang sudah pulang. tidak kurang juga, beberapa insan favourite juga sudah pulang 'for good' (read: pulang terus dan tidak kembali lagi ke tanah bukan tumpahnya darahku ini) uhuhu, sedih :(

ramai dah yang mengucapkan salam lebaran. rancangan siaran tv Malaysia pun dah start nyanyi lagu raya. kisah animasi bibliography prophet Muhammad pun sudah sampai penghujung, petanda minggu depan tiada lagi siri kisah perjuangan Rasul menemani setiap hujung minggu lepas sahur. sedih dengar khutbah wida' Nabi, mendengar pesan-pesan Nabi sebelum beliau wafat. banyak dah pesan tuh semakin diabaikan..astaghfirullah.

tarikh hari kemenangan di sini telah diberitakan. insyaAllah, 10 September nanti. jadi, kemungkinan besar tahun ini ibadah puasa disempurnakan dengan bilangan 30 hari. namun, belum rasmi lagi. ape-ape hal pun kene tunggu pengumuman rasmi dari Raja jugaklah.

klik di sini untuk berita penuh

regarding to memeriahkan sambutan lebaran di sini masih lagi dalam perancangan. cadangnya amalan ziarah menziarah macam yang biasanya dijalankan akan diteruskan di sini bersama rakan-rakan senegara yang senasib dengan saya di sini. supprisingly, pihak kerajaan tempatan juga ada menyediakan senarai aktiviti yang dirancang sepanjang Aidilfitri nanti. macam tahu-tahu aje we will be the very bosan kat sini kan. di atas kertas kelihatan seperti menarik, secara realitinya belum tentu. event nye ada folk show, traditional art performance and fireworks. ada jugak event khas untuk wanita sahaja. tapi dengan keadaan kami berdua yang berlainan jantina nih, takkan saya nak pergi event tuh alone. tak best lah. anyhow, just wait and see.

berita penuh di sini

seterusnya, selamat menyambut hari kemenangan ini sebagai orang yang menang. menang dalam konteks berjaya menahan hawa nafsu, menang menundukkan raja besar dalam diri yang sekian lama merajai diri.

sekian,
ilalliqa' massalamah

No comments: