::.Da' Sweet Friend Follows.::

Tuesday, July 14, 2009

loser

ujian adalah tarbiah dari Allah

saya selalu rasa bertuah. lantas saya ingin selalu bersyukur (ya, syukur). dalam rasa sebuah kebertuahan itu, saya selalu terfikir, saya sering lambat diuji. kerana saya jarang rasanya ditimpa musibah dalam kadar selalu atau bertubi-tubi. jadi saya tak perasan, saya diuji.

tapi apa yang saya perasan, hati kecil ini sering tersentuh. mudah sangat berasa lonely, mudah sangat berkecil hati. oversensitip barangkali. sepertinya apa yang diberi dari sebalik makna nama saya yang panjang itu dari rangkaian 'bukumuka' sedikit sebanyak ada benarnya. buku muka kata, saya sangat sensitif. sudah sedar sekian lama, semakin mengakuinya sejak menjalani rutin hidup sepanjang hampir 27 tahun ini (saya makin pendek usia).

saya sensitif bila ditegur secara peribadi, saya sensitif bila rasa tidak dipeduli oleh orang sekeliling, saya sensitif bila ditinggalkan. saya sensitif bila kesunyian, saya sensitif bila tiada kawan. i am used to be with people called frends around me. saya tak senang sendirian untuk semua perkara yang saya lakukan. kegemilangan dengan rakan-rakan baik, saat pengajian sekolah menengah dan ijazah pertama. selepas itu, sementara di ijazah ke dua dan sarjana, rakan-rakan baik saya sudah tiada. saya belajar hidup sendiri walau dengan sedikit rasa loser.

loser itu tidak sangat terasa kerana mr.soulmate datang melengkapi hidup saya. hadirnya dia seorang cukup untuk cover semua rakan baik saya. tapi pada saat ini, saya rasa loser lagi bila soulmate sudahpun keluar bekerja di luar kawasan yang akan mengambil masa seminggu. kesibukan kosentrasi beliau dengan tugasan, membataskan saya berhubungan dengannya dalam masa seminggu ini. saya rasa loser lagi.



ini ujian buat saya. ujian perasaan dan ujian emosi. saya senang sensitif saya cepat rasa loser. saya ingin sahabat, saya ingin teman, saya inginkan kawan. tolong buat saya rasa gembira. tolong bantu saya rasa ceria. tolonglah.....:(


No comments: