::.Da' Sweet Friend Follows.::

Monday, November 2, 2009

journey starts to begin

Never rush in love for it never runs out
Let love be the one to knock at your door, so by the time you start to fall, you know that your feeling is for sure

sekarang nih hangat menjadi bualan dan mainan tentang iklan internet jalur lebar P1 Wimax 'dah potong ke belum?' iklan yang mempunyai double meaning ini sangat memberi kesan dalam penyampaian mesejnya. mesejnya menyuruh pengguna memotong jaringan internet berwayar dan beralih kepada jaringan luas tanpa wayar. kebetulan lokasi adalah sekitar kenduri kahwin di mana adanya ramai tetangga dan sanak saudara juga pasangan pengantin. menggunakan tagline sebagai 'potong' memberikan makna yang berbeza.



bagi peneraju telekomunikasi negara, mereka merasa tercabar pula dengan iklan dari wimax tersebut dengan membalas, 'kalau bukan streamyx tak cukup bagus' dan dari iklan di radio, tagline streamyx mengatakan 'aik, dah potong pun lembap? 'ko dah potong kan, tapi kenapa lambat?' ahahah, funny!


apa-apahal pun, persaingan sihat begini sangat membina.dan digalakkan. inilah masanya kita sebagai pengguna membuat pilihan yang paling bijak. dan janganlah hendaknya syarikat2 besar ini saling memonopoli dan potong jalan pihak lain dengan cara yang tidak sihat. harapnya begitulah.

saya dan suami kini sedang menetap di halaman bonda. dari rumah bonda, saya berlayaran tanpa wayar kerna yang terbaru di rumah bonda, adalah langganan pakej kombo baru streamyx dengan pemberian modem wifi secara percuma. impaknya, seluruh isi rumah berpeluang menikmati servis internet di mana sahaja dan ianya tidak lagi hanya terhad di bilik komputer sahaja. apa yang lebih seronoknya kami adik beradik bersembang di chat room ym walaupun berada dalam satu rumah. ianya sesuatu yang menggembirakan bagi kami.ahhahahhhaa...seronoklah. tambahan pula, kini masing2 mempunyai komputer riba peribadi, jadi internet tiada masalah lagi.

bercerita tentang perpindahan, we are moving completely from our house. teratak indah yang didiami sebelum ini telah pun ditinggalkan dengan hati sayu. terima kasih kepada pihak packers yang banyak membantu dalam urusan pembungkusan semua barang keperluan kami. termasuklah barangan yang akan dihantar ke rantau orang menggunakan kontena dan barangan keperluan lain yang ditinggalkan dan ditempatkan di kampung untuk simpanan.



pihak syarikat perwakilan utama yang bekerja dengan sungguh cemerlang sekali. perkhidmatan sungguh efisyen dan syabas!

cekap sungguh mereka ini. segalanya berjalan dengan lancar. tanpa bantuan mereka, terkial-kial lah kami menjalankan aktiviti pembungkusan dan penghantaran ini sendirian. semua barang yang terlibat telah pun kami kumpulkan dan pihak packers ini tinggal menjalankan aktiviti pembungkusan dan penyimpanan. untuk keseragaman dan faktor keselamatan, barang-barang kaca termasuk barang-barang di dalam botol seperti kicap dan sos dibungkus terlebih dahulu sebelum dimasukkan ke dalam kotak. kemudian, kesemua barang-barang tersebut dimasukkan ke dalam kotak khas berstiker pihak syarikat.

oleh kerana mereka (packers) ini terlalu cekap, sebagai nasihat untuk diri saya di masa akan datang supaya siapkan pengumpulan sepenuhnya sebelum hari pembungkusan supaya tidak ada yang tertinggal untuk dibungkuskan. juga, meneliti setiap barang yang dimasukkan ke dalam kotak. tersilapnya, saya telah terlepas pandang pihak packers telah termasukkan kasut baru mr soulmate ke dalam kotak untuk pembungkusan. cadangnya kasut itu akan dipakai pada hari keberangkatan nanti. setelah siap semuanya tersimpan dalam kotak, baru saya teringat kasut tersebut disusun bersama barang-barang yang akan dibungkuskan untuk penghantaran menggunakan kontena. ngeee.


keseluruhan barang-barang kami adalah safe and sound di bawah jagaan pihak syarikat sebelum di hantar untuk shipment. barangan untuk simpanan telah selamat berada di kampung halaman sehari selepas pembungkusan siap dibuat. manakala shipment untuk ke tanah rantau akan mula dibuat apabila kami telahpun mendapat tempat di sana nanti. buat sementara ini, pihak syarikat menjaga dan bertanggungjawab di atas keseluruhan barangan kami. syukurlah penghantaran dibuat dengan cara dari pintu ke pintu. jadi mudahlah harapnya urusan menerimaan barangan kontena itu nanti.

sekian dulu, sampai nanti kita bicara lagi.

No comments: