::.Da' Sweet Friend Follows.::

Monday, November 23, 2009

dalam blues rindu

Mengapa terjadi perpisahan ini
Di kala asmara menebar sayapnya
Mengapa kau pergi di saat begini
Di kala hatiku tertulis namamu
~rindu serindu rindunya, spoon~

dunia sekarang sudah sangat maju kan. sapa kata tak maju. kalau dulu, pakai telegram, sekarang dah tak pakai dah. sekarang dah pakai internet. dunia tanpa sempadan kan. sampaikan saya rasa riyadh ngan gombak tu dekaaaat jer.

hari-hari boleh jumpa orang kat gombak. hari-hari boleh berbicara dan bercerita. itupun kalau orang gombak semuanya free dan tak busy. saya boleh bersembang face-to-fece dengan lovely dolly semua. comel lah you all semua. macam bersembang dekat-dekat pulak.

sejak dah berjauhan ni teknologi mendekatkan kita. buat apa pencipta teknologi mencipta teknologi kalau kita tak gunakan semanfaatnye? setakat sekarang kita ade messenger untuk hantar mesej cepat kalau nak low cost selain sms. boleh jugak skype kalau nak chat guna suara sambil tengok muka. terubat rasa rindu. kalau tak, takkan saya boleh nampak ibu saya kesat mata dia sambil senyum-senyum dan pretend takde apa-apa sambil berborak dengan saya dan suami?

yang si kecil-kecil comel tu pulak bukan main suka dapat tengok muka kita dekat full screen laptop kat sana. ingatkan kita dekat agaknya sampai tanya bila nak balik nih?. buat apa kat sana, kenapa tak tidur lagi. sebab waktu bersembang tuh waktu di sini masih siang, tapi yang di sana sudah hampir tengah malam. pelik pulak dia bila kita kata kat sini masih siang jam 5 hingga dia kata jam tu salah. aahhhaaa. kenapalah korang nih semua comel sangat?

itupun saya belum dapat kesempatan nak berbicara dengan family baru saya. dengan MIL yang saya panggil mak, dengan anak-anak saudara saya yang comel-comel dan manja-manja. dengan SIL yang selalunya sporting ngan saya walau umur mereka sebaya ibu saudara saya. tapi ruggedkan boleh panggil kakak. teringat pulak kalau saya datang rumah mereka pasti akan dikerumuni dengan yang kecil-kecil comel itu dan akan tanya "acik tak bawak kek coklat ke?" gara-gara kek coklat saya habis licin sebelum sempat mereka menjamah sepuasnya pada suatu ketika jamuan makan dahulu. alahai korang memang comel laaaa.

dalam hati saya rasa syukur. masih lagi boleh berhubung dengan mereka2 itu yang saya sayang walau pun jauh. camna kalau dah jauuuuuh sangat tapi tak leh berhubung dah? seriyes sangat sedih. dan tambah sedih kalau bila tengok jam di dinding dan terimbau pulak waktu-waktu camnih apa aktiviti kita waktu di rumah sendiri dulu.

terbayang pulak pagi2, nyah bekukan lauk untuk masak tengahari. pastu dah sampai waktu makan, makanlah dengan ria sekalipun hanya bertemankan seorang atuk. syukurlah masih punyai atuk, seorang lelaki yang sekalipun ada garis2 tua diwajahnya, tetap dipandang hensem. tetap rasa suka bila dapat tengok atuk tersenyum. tetap rasa ria bila atuk cakap masak kari tengahari haritu sedap. pastu buat kek pulak setiap hari dah macam orang nak bukak bakeri. bila dah malam, goreng bihun laa, makan KFC laaa takpun makan je lauk tengahari tadi.

sekarang ni, hari-hari tunggu suami pulang dari kerja, makan, dan jalan-jalan di malam yang sejuk. sebab sekarang kan musim sejuk. sedangkan siang pun sejuk, malam lagilah sejuk. badan dah mula nak naik ruam-ruam segala. kenapa pergi farmasi haritu lupa nak beli calamine lotion yang waktu kecik2 dulu ibu selalu suruh sapu kalau rashers ke ape ke. kenapa la lupa nak beli calamine lotion yang waktu si ana kecik2 dia gi telan ubat tu ingat air yang sedap? kenapa la lupa....takpe nanti bila jalan-jalan ngan suami kita gi beli. baru la ibu bangga jadi nurse sebab anak dia tak lupa ubat yang ibu selalu bawak balik dari hospital secara free.

saya selamat dan tenang di sini. suami saya jaga sepenuh hati. cuma saya rindu semua yang di sana. kenapa ek sudah rindu-rinduan? musim adaptasi agaknya. harap semuanya sihat-sihat aja ye sayang. saya rindu dan saya sayang kamu semua.mmmuahmmmuahahaaa.

No comments: