::.Da' Sweet Friend Follows.::

Saturday, January 30, 2010

TAG

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you

seperti cik ian, saya jugak lama dah tak wat asignment kat blog nih. tiada sesiapa yang ingin memberi assignment kat saya. seb baik jumpa kat blog cik ian neh... eheh, wat TAG di blog nih adalah salah satu cara untuk kita bercerita tentang perkara random secara lebih sistematik. mudah saja, jawab soalan yang diberi berdasarkan situasi dan keadaan anda. tiada salah atau betul, cuma perlu jujur. kalau tak jujur pun sebenarnya takda masalah. ikut sukalah nak jawab cemana. janji menjawab persoalan. tiada sesiapa yang akan judge anda atas jawapan anda. melainkan makhluk2 toksik je yang suka mengkonem orang. so, if u are being TAG kat bawah neh nanti, silalah jawab dengan hati dan jiwa raga yang lapang, okay!

HERE WE GO!

1) Where is your cell phone?
dua-dua dalam bilik. yang line CELCOM baru je on kan pagi tadi. sebabnya, bateri phone tuh dah kong, jadi gilir2 on dengan phone mr.soulmate. seb baik phone model yang sama leh share2 bateri. phone yang line STC pun dalam bilik atas katil.

2) Relationship?
i am having a serious relationship -undoubted- i can say, with my love and the only soulmate. setakat sekarang, dialah teman saya nak ajak gaduh, ajak main, ajak bergurau, tempat mengadu, tempat membebel dan the list on and on.

3) Your hair?
dulu, adik beradik saya lebih tepat -abang- selalu kata rambut saya macam 'lion king'. pernah tengok citer kartun neh? al-kisah, rambut saya agak sangat kering and resulted mengerbang. kat sini pulak, disebabkan cuaca yang sangat kering, rambut kering saya sangatlah menjadi kering (apadah banyaknye kering) dan akibat tindak balas atom berserta cas positif dan negatifnya, rambut2 saya neh sering tertarik antara satu sama lain menghasilkan cas-cas elektrik yang lebih sesuai dinamakan elektrik statik. pernah belajar cara-cara wat elektrik statik waktu dalam kelas sains dulu? kat sini elektrik statik sangat mudahnya berlaku. we have to create special enrty untuk ceritakan pasal elektrik statik kat sini. okay, berbalik kisah rambut, saya sekarang sudah punyai hobi baru iaitu meminyakkan rambut. bukan setakat ianya tidak mengerbang lagi, rambut saya sudah jadi ikal menawan, sudah cantik hitam berkilat. tiada lagi rambut seperti lion king itu dan pastinya elektrik statik juga tidak berlaku. moralnya, kepada yang inginkan rambut sihat dan menawan, sila minyakkan selalu rambut anda.



4) Work?
i am domestic engineer. saya bekerja secara domestic -internal- di dunia saya. sayalah bos dalam ini rumah, dan saya juga kuli. saya akan arahkan diri saya memasak, lalu saya akan memasak. bila mendapat arahan mencuci saya akan jadi tukang cuci, bila mendapat arahan berehat, saya akan berehat goyang kaki like no body business. saya hidup dengan gaya yang saya suka, dengan cara saya tersendiri. sila jangan banyak bunyi.

5) Your sisters?
i regard my lovely sisters as my dearly angels. kami seakan sebaya walaupun dari segi umur ada jauh jarak beza. kami punyai nama yang hampir sama, cuma ada sedikit beza di akhirnya. masing-masing punya kerektor tersendiri as their own uniqueness. masing-masing punya mood tersendiri, as their own weaknesses. kadangkala kami happy bila bersama, kadangkala kami juga boleh jadi tidak sekepala. they are my dearly angels, they are my dearly enemies.ahahah...


6) Your favorite thing?
internet surfing, chatting, blogging, cooking and doing whatever i like as i wish to do.

7) Your dream last night?
semalam punye mimpi dah tak ingat dah. tentang apa tak tahu. tapi kalau ade mimpi yang macam menakutkan, mesti je bangun-bangun tidur terus share dengan teman sekatil saya. mesti cerita sebab konon-konon dibayangi lar..ahaha funny!

8) Your favorite drink?
saya suka minum air masak. kalau pergi mana-mana mesti kene bawa air. tak kisahlah walaupun botol saya tuh besar, tapi saya nak bawa juga.

[saya yang healthy bersama botol air biru kesayangan]
picture credit to lan, cpd

9) Your dream car?
saya takde dreaming any car. asal boleh membawa saya berjalan-jalan cukuplah. asal mampu memberi keselesaan untuk perjalanan yang jauh dengan angan-angan nak ke mekah dan madinah bila dah dapat kereta nanti. angan2 juga nak bawa atuk ibu dan abah naik kereta ke mekah satu hari nanti. bila diorang nak datang neh? sekarang dalam usaha sedang mencari kereta. tapi itu semua tugasan soulmate. targetnya by minggu nih bolehlah dapat kereta. walaupun bukan kereta idaman.

10) Your shoes?
asalkan yang sedap dan selesa dipakai. setakat neh, my second original crocs sangat tidak menghampakan kaki. best giler. my newly hush puppies sport pun sangat mendamaikan. manage to get it at the cheaper price kat sini. happy okay!

11) Your fears?
saya takut kene tinggal sensorang. fears to be alone.

12) What do you want to be in 10 years?
adorable mother kepada anak-anak dan isteri yang solehah untuk suami yang nan seorang.

13) Who did you hang out with last weekend?
pastinya dengan seorang teman yang sentiasa setia bersama saya ini. saya sedang rindukan masa-masa lalu saya hangout dengan sahabat zaman lampau saya...uhuhu, miss it!

14) What are you not good at?
aktiviti kesenian. memang sangat tidak lah ngerti membuatnya. memang dasar tangan tak berbedung.

15) One of your wish list items?
new camera, dslr if it can be with the small, cute, not pricey and handy. olympus e450 in my mind now.

16) Where you grew up?
gombak and utara malaysia

17) Last thing you did?
my morning breakfast with milk and croissant

18) What are you wearing?
stokin pink belang-belang. sejouk kakiku ini

19) What aren’t you wearing?
scarft. ape kehalnya pulak saya nak pakai tudung sorang-sorang bile dalam umah nih?

20) Your pet?
ade kat happy pet facebook tuh yang dah lama tak bagi makan. sebab bila bagi makan nanti dia berak dalam bekas makanan bila dia lapar. seb baik dia tak makan t**k die tuh. tapi mesti dia lapar giler sekarang neh, jap gi kite bagi dia makan lah.

21) Your computer?
my own desktop dah arwah. betul2 selepas saya selesai semua sesi pengajian saya dari 1st degree, 2nd degree dan master. hampir 10 tahun umur dia. seb baik abang saya yang bijaksana dah selamatkan data-data kat hard disk dan transfer ke new desktop yang dalam perjalanan dari malaysia untuk datang ke sini. now on, saya sedang guna laptop kepunyaan mr.soulmate yang dah jadi macam hak milik saya..ahahah...

22) Your life?
happy but kekadang membosankan juga. tanpa kawan-kawan yang ramai dan spesifik agenda to be stick with.

23) Missing?
i am always missing all my flesh and blood in my home country, my frens and cliques.

24) What are you thinking about right now?
nak kemas kain baju, nak packing barang2 di dapur. we are heading to our permanent house soon. lemau dah duduk hotel lama-lama walaupun gembira sebab tak perlu vacuum sana sini dan tak perlu cuci bathroom. gembira juga sebab selalu dapat wi-fi free tapi bosanlah, nak duduk rumah sendiri dan ada jiran-jiran baru happy.

25) Your car?
saya tiada sebarang kereta, walaupun hakikatnya saya boleh memandu, tetapi tidak boleh memandu di sini. it is not allowed for women to drive here.

26) Your kitchen?
salah satu tempat favorite where kerajinan bermula di situ. my kitchen at the new house to be is adorable. thanks to encik-encik di saudi aluminium kitchen. [i love your design]. design jelah, hasilnya belum tahu bagaimana, we will check out later bila dah siap. hope sama cantik macam dalam layout design.

27) Your favorite color?
biru.

28) Last time you laughed?
entah semalam kot. mungkin waktu menonton cerita apa ya? ke waktu mr.soulmate buat lawak tak boleh blah? sudah lupaaa

29) Last time you cried?
beberapa hari yang lalu kerana rindukan ibu dan abah dan semua orang

30) Love?
sesuatu yang mampu mengubah sesuatu
Maher zain says in the lyric Always be There,
If you ask me about love
And what i know about it
My answer would be
It’s everything about Allah
The pure love, to our souls
The creator of you and me,the heaven and whole universe


31) So who wants to share their ONEs?? How about?
saya kurang paham soalan ini. mungkin kalau anda faham, boleh jawab.

32)Tag dak2 neh dengan ucapan, andalah insan terpilih:
  • ila nursayahida
  • ila nursalina
  • afida ayu
  • mardeq
  • wan maisarah
ilalliqa' maasalamah

No comments: