::.Da' Sweet Friend Follows.::

Friday, October 16, 2009

the new comer

rabbi la tazarni fardan
wa anta khairul warisin

(doa nabi zakaria untuk memeperoleh zuriat)

new comer has come on 14th oct 09.
my new niece. we have already love you, my little dear!



anak pemberi rezeki ini sangat baik. mudah jer ibu dia bersalinkan dia. al kisah, kakak ipar saya sepatutnya due (mengikut kata doktor) pada 24hb oct nanti. tapi pada 14 hb oct, kesakitan ibunya sedikit sebanyak sudah terasa. menjangkakan lambat lagi tarikh due, kakak ipar saya mengganggap itu kesakitan biasa. sebagai orang yang berpengalaman, dia rilek jer berbaringan di atas katil biliknya menahan sakit. abang saya pula, dengan senang hatinya meninggalkan isterinya di rumah. tiba-tiba, abang saya dapat emergency call dari kakak ipar saya mengatakan dia sudahpun tumpah darah. di rumah. adik saya yang di rumah ketika itu memang cuak gile, dan cuma dapat membantu sedikit sebanyak sahaja sementara menanti kepulangan abang. apa lagi, abang saya kelam kabut balik dan terus bawak kakak ipar segera ke hospital. sesampainya di hospital, kakak ipar saya yang dah tak mampu berjalan terus ditolak dengan wheel chair dan terus bersalin di PAC room. tak sempat dah ke labour room. what the hectic. natijahnya, si comel ini pun lahir.


sekecil comel orangnya dengan berat 2.4 kg, mulus sangat tangan dan kakinya. alhamdulillah.

apa lagi, atok dapat cucu perempuan baru. memecah rekod makciknya (uhuhu, selepas 19 tahun tiada baby perempuan dalam rumah), baby girl nih dapat gelang dan rantai pemberian atok dan nenek. selaras dengan tuntutan agama, kita disunatkan menggembirakan pasangan yang mendapat kelahiran anak baru. pasti abang dan kakak ipar saya tambah gembira.

comelnye dia... susah nak tunggu dia buka mata. pampers dah ada isi pun dia boleh tdo jer...mata sepet ikut ibu, idung kemek ikut abah..ahhhaaha

abang dhiya' dah dapat adik baru. bila kita panggil dia abang, dia sibuk cari abahnye, ingat orang panggil abah dia. kelaka ler kamu nih dhiya'. jaga adik baik-baik tau



No comments: