::.Da' Sweet Friend Follows.::

Friday, August 7, 2009

the climb

"Dan berpegang teguhlah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai-berai". Ali Imran, 3:103.

pernah dengar pasal Hannah Montana? pernah tonton cerita tu? tak pernah? saya juga belum pernah. Hannah Montana ni is a Disney channel. So it is serba sedikit berjiwa kana-kanak lah. Frankly speaking saya tak pernah tengok pun siri ini dan tak tahu apa-apa tentangnya. Ada sesapa boleh bantu?

Apa yang saya nak cerita, cuma saya agak tertariklah dengan official sountrack Hannah Montana ni. Mula-mula dengar, rasa seronok. Tapi maklumlah, saya ni lambat pick up sikit lirik dalam bahasa penjajah ni. Jadi, setelah beberapa kali berkumandang di udara, barulah saya dapat tahu official soundtrack itu ialah "The Climb". Saya google sedikit lirik the climb ini dan it is so inspiring. Liriknya sangat penuh motivasi. Mari kita share sedikit sebanyak.

(untuk nota: bila saya suka sesuatu lagu, saya suka hayati liriknya. Jika muzik bagus, liriknya lagi bagus, keseluruhan lagu ialah super bagus)



I can almost see it
That dream Im dreaming but
Theres a voice inside my head sayin,
You'll never reach it

selalunya kita seakan dah terbayang apa yang kita imipikan dan inginkan, tapi macam ada suara dalaman memberitahu yang kita mungkin tak dapat mencapainya atau mendapatkan apa yang kita impikan, kan...

Every step Im taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
Got to keep trying
Got to keep my head held high

dalam setiap langkah dan yang kita ambil dan setiap gerak yang kita buat, rasa macam sudah hilang arah. Walaupun keyakinan telah goyah, tapi kita tetap mencuba, dan tetap pastikan yang kepala kita tetap tegak untuk mendaki

Theres always going to be another mountain
Im always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes I’m going to have to lose,

sebab selepas kita selesai mendaki, pasti akan ada satu lagi gunung yang lain untuk didaki dan kita pasti akan ingin mendakinya walau apapun perjuangan yang mendatang dipuncaknya walaupun kadangkala kita akan menghadapi kekalahan


Aint about how fast I get there,
Aint about whats waiting on the other side
Its the climb

tapi ianya bukanlah mengira seberapa cepat kita sampai di puncak atau apa yang ada disebalik gunung itu yang kita tak nampak, ianya adalah satu pendakian....

The struggles Im facing,
The chances Im taking
Sometimes they might knock me down but
No Im not breaking

setiap kesusahan yang kita hadapi dan setiap peluang yang kita garapi, kadangkala menolak kita jatuh ke bawah, namun kita tidak goyah....

I may not know it
But these are the moments that
Im going to remember most yeah
Just got to keep going
And I,

kita mungkin tidak mengetahuinya, tapi itulah detik-detik yang paling akan kita ingati, jadi teruslah berusaha

I got to be strong
Just keep pushing on,
cause theres always going to be another mountain

kita harus jadi kuat dan terus berusaha memanjat kerana pasti akan ada nanti gunung lain yang harus di daki

Keep on moving
Keep climbing
Keep the faith baby
Its all about
Its all about
The climb
Keep the faith
Keep your faith

berusahalah, berjuanglah...hidup ini untuk satu pendakian...kekalkanlah keyakinan...kuatkanlah keimanan


saya tujukan lirik ni khas buat yang tersayang dalam hidup saya, mereka menyambut hari kelahiran masing-masing pada hari ini dan semalam

my dear fren, fathiah saarani,28 on 6th aug
my dear little brother, iwan muhammad syafiq, 14 on 6th aug
my dear taiko, iwan syahril, 28 on 7th aug

happy birthday darlings...luv u!



No comments: