::.Da' Sweet Friend Follows.::

Tuesday, May 12, 2009

life is grand!

Tuhan dosaku menggunung tinggi
Tapi rahmatmu melangit luas

Entri kali ini adalah demi menyambut award yg diberi oleh sahabat saya, bie. Ini awardnye;


L.I.F.E I.S G.R.A.N.D
comes with these rules;

* Give five reasons why you think life is grand
* Pass it on to 5 more blogs


Sepertinya juga bie, my life is not only grand, it is SUPER GRAND.

tetapi sebelum itu, sepenuh pengahargaan dan rasa kesyukuran saya panjatkan kehadrat ilahi. Kerana dengan nikmat dan inayahnya saya mampu mengecapi nikmat hidup yang tidak terhingga ini. sekalipun dosa saya setinggi gunung, namun rahmat dan kasih sayang Allah yang saya kecapi sebesar luasnya angit. Alhamdulillah... dalam banyak-banyak perkara yang menyebabkan hidup saya sangat grand, 5 perkara saya sisipkan di sini


1. Allah anugerahkan saya seorang lelaki yang sangat adorable demi meyempurnakan agama saya. saya bersyukur punyai seorang insan sebagai teman hidup yang mencintai dan meyayangi saya tanpa sempadan batasan. dengannya saya boleh berkongsi apa sahaja tanpa risau akan sebarang judgement. tanpa ragu akan sebarang prasangka. jujur memberi sebarang pandangan, very supportive dalam apa jua keadaan. saya bersyukur masih belum dikurniakan cahaya mata, kerana hingga masa itu akan sampai nanti saya sempat menjalani kehidupan berdua dengan suami saya. saya mampu melayannya dengan sepenuh perhatian, saya mampu memenuhi keperluannya sepenuh daya saya demi menentukan syurga adalah milik saya di bawah keredhaannya.



2. Allah juga kurniakan saya keluarga yang sangat mendamaikan. detik indah berada bersama lingkungan ibu bapa dan adik beradik tidak dapat saya gambarkan dengan kata-kata. saya punyai abah yang sangat tegas tapi penyayang. saya punyai ibu yang sangat lembut lantas mendamaikan. buat ibu, ucapan
selamat hari ibu. you are such a very wonderful mother...


tanpa ibu saya tidak mampu mengecapi nikmat hidup yang grand ini. saya punyai abang yang caring dan responsible. saya punyai adik2 perempuan yang semesra kawan-kawan saya. saya punyai adik lelaki yang manja dan menghiburkan. life is super grand bersama mereka. saya belajar menangis dan ketawa semuanya bermula dengan mereka.


3. Allah juga kurniakan saya dengan sahabat-sahabat yang tidak pernah lupakan diri saya. sentiasa bersama bersedia mendengar dan menemani saya di masa saya menghadapi saat getir. kawan-kawan saya sekalipun kini jauh dari mata dan mempunyai kesibukan hidup masing-masing, namun saya percaya mereka tidak pernah lupa segala memori yang pernah kami bina bersama suatu tika dahulu.


4. Allah kurniakan saya peluang dan ruang untuk menuntut ilmu hingga ke peringkat ini. saya dalam usaha meyempurnakan ijazah ketiga dalam kamus kehidupan saya. saya bersyukur dapat belajar di pusat pengajian terunggul di negara saya. saya bersyukur dapat peluang menuntut ilmu lantas menaikkan darjat saya setaraf dengan ilmuan-ilmuan lain sekalipun saya tidak sehebat mereka.

5. Allah yang maha hebaat juga menjadikan hidup saya lebih bermakna apabila Dia menentukan saya mampu menjalani rutin hidup yang penuh pancaroba ini. Allah berikan saya kekuatan, semangat, dan jalan terbaik untuk saya hadapi segala mehnah dan tribulasi kehidupan. Saya sangat bersyukur.


Saya doa begini;
Ya tuhan kami, janganlah engkau hukum kami jika kami lupa atau melakukan kesilapan
Ya tuhan kami janganlah engkau bebani kami dengan bebanan yang berat

Ya tuhan kami janagnlah engkau pikulkan kepada kami dengan apa yang tidak sanggup kami memikulnya

Maafkanlah kami, ampuni kami dan rahmatilah kami...

award ini ingin saya panjangkan kepada;
* Jah
* Fatanah
* Hanan
* K.ummi -jah
* Mardeque
dan semualah,
saya nak tahu cerita kehidupan anda yang grand itu~

No comments: