::.Da' Sweet Friend Follows.::

Monday, April 6, 2009

sharing is caring

"Sungguh-sungguh memintakan ampun untuk seorang isteri yang berbakti kepada suaminya, iaitu burung-burung di udara, ikan-ikan di air dan malaikat di langit selama dia sentiasa dalam kerelaan suaminya."~Sabda Rasul SAW~

cuaca agak tidak menentu sekarang. kejap hujan kejap panas. biasanya, bila pagi dah hujan, petang cerah. tetapi kekadang tidak juga, even pagi hujan membasahi bumi, petang juga bumi turut bermandikan hujan. impaknya, saya flu and fever. seperti biasa, pasti saya tidak sukakan ubat dan yang sewaktu dengannya.

(on the way pulang dari rumah mentua, saya adalah sangat tidak larat T_T)

satu yang saya suka waktu begini ialah, suami saya. saya sangat suka bila mr.soulmate itu mula telefon berkali2 dari pejabat dan bertanyakan tentang keadaan saya. saya suka juga bila soulmate tanya, "nak ape-ape?" bila singgah di kedai serbaneka 7-11 (while at it saya ketiduran di dalam kereta). saya suka bila malam hari he hug me comfortly dan bisik ke telinga saya "kalau ade ape-ape nanti kejut abang tau". when wake up in the morning, first thing he did is touching my forehead and say, "dah tak panas dah..dah okey kan.." disambung lagi dengan " baju belum gosok...". all and all, walaupun saya tidak sukakan keadaan saya yang merimaskan ini, saya sukakan kasih sayang yang jarang-jarang ditunjukkan secara direct ini.

begitulah lelaki yang saya sayang dan kenal dalam hidup ini. abah juga dulu begitu. sangat menunjukkan kasih sayang bile time2 sakit nih. huh sampai terharu dibuatnye...waktu nilah teringat balik dosa2 merajuk, marah, buat perangai dan kerenah2 lain. akan tetapi sebagai counterpart yang sangat baik hati, i know what deep inside his heart. saat itu, hati tersenyum dalam hiba :)

suami saya yang bijaksana itu selalunya is great in showing his love and care for me by helping me folding the cloth, throwing out the rubbish, cleaning the house while i am preparing lunch, (during weekend biasanya) and list goes on and on. but it doesn't mean that, i'm not doing all the tasks, it is just the way he show his love to me..i'm loving it..ngeee

teringatkan sebuah hadis ada menyebut yang mafhumnya,
bahawa apabila seorang suami bersalaman dengan isterinya, maka gugurlah segala dosa dari celah-celah jari mereka berdua.

to mr.soulmate, thanks for the love share. i belief, no other person can be best like you are. i cant afford having had a friend that can play role as a friend, lover and good counterpart at the same time. who is verily understandable, patient and care. i could not afford losing you by the short while. please be with me, please calm me, please love me more than i have had before. luv ya! untuk semua isteri, sayangilah suami anda, hiduplah di dalam redhanya, kerana di situlah letaknya bahagia dan keredhaan Allah taala...Wallahu'alam.


No comments: