::.Da' Sweet Friend Follows.::

Friday, April 24, 2009

CA'A wedding

kita hanya merancang, Allah yang menentukan
terimalah dengan redha

salam, hye semua. terima kasih atas doa anda. saya sudah selesai kedua2 paper untuk lapan subjek peperiksaan saya. saya kepenatan mengulangkaji kerana saya ulangkaji di saat akhir (it's me!). yang pasti sudah selesai. cuma tinggal penulisan thesis saya untuk melayakkan saya graduate dengan cemerlang.

sekarang saya bersama suami (dan rakan-rakan) di ss5, kelana jaya. mesyuarat tergempar. sebetulnya esok ada program alumni sekolah beliau (SMATKKB) selepas 10 tahun meninggalkan alam persekolahan. secara tidak langsung saya terlibat. satu slot khas untuk saya. saya diberi ruang untuk ceramah 'masa depan kerjaya selepas sekolah' (doakan saya kawan2. neves nih.) satu perkara yang mendukacitakan ,mr.soulmate itu dipaksa bertugas esok hari. so, camna? sudahlah beliau ini pengarah program. itulah sebabnya mesyuarat tergempar ini diadakan. tak tahulah nasib saya seorang diri di sekolah orang nanti. (read: saya tidak sama sekolah menengah dengan mr.soulmate). harapnya semua lancar. doa ye kawan2.


ingat tak minggu lepas, juga suami saya terpaksa bekerja hujung minggu hingga melewatkan jadual kami ke kenduri saudara saya. itu dia sepupu saya. shaharuddin mohd shahrim yang mesra dengan panggilan CA'A. isteri beliau, azwin sangat manis dan peramah. kak win, selamat datang ke dalam lingkungan kemesraan keturunan megat dahalan (read: arwah bapa ibu saya). selamat pengantin baru for both of you. semoga berkekalan hingga ke akhir hayat. bahagia selamanya.


ini saya dan keluarga. pada awalnya, saya membantu menghidangkan bubur anak lebah (read: officially dibuat oleh bapa saudara saya) kepada tetamu di meja buffet. hangat2 tahi ayam, saya menyertai adik beradik yang lain bermesra. inilah aksi-aksi kami,yang penuh riang dan ria selalu seadanya. abang dan adik, i'll miss kemesraan ini tak lama lagi.waaaa :(

di mana-mana, hero baru keluarga kami ini pasti tidak ketinggalan. harusnya gambar si kecil comel ni sahaja yang memenuhi memori kamera saya. baju oren tom and jerry (pemberian saya), sungguh comel dipakai si kecil nih.keriuhan paluan kompang, melayukan matanya hingga terlentok di bahu adik saya. pitty, him.

ini saudara mara sebelah ibu saya. yang berkaca mata hitam (selain saya) itu, adalah bapa saudara saya (ayah ngah). gambar atas sebelah kanan, kami empat beradik (perempuan) bergambar dengan ayah ngah yang (nampak) hensem itu. isteri (baru) beliau mendendangkan banyak lagu untuk sesi karaoke pada petang acara majlis. cayalah mak ngah!. abang ngah dan kak ngah juga tidak ketinggalan berduet romantis lagu 'dua insan bercinta'. sungguh funlah di petang itu.


sebelum pulang, kami sempat bergambar dengan pasangan raja sehari. tidak ketinggalan, abang saya dan kakak ipar, ibu dan mak we saya, makwe dan anak bongsunya, juga saya dengan adik-adik perempuan saya. pengantin-pengatntin yang telah lama juga teringin bergambar berpasangan di atas pelaminan indah tanpa pengantin. mengimbau nostalgia la tuh..hehe


okeylah, nampaknya si comel lappy saya nih dah kehabisan nyawanya. jadi haruslah saya berhenti di sini dahulu. doakan saya untuk penyampaian esok ya sahabat!. sampai nanti, kita jumpa lagi. ~tadaaa~...

No comments: